Szerencsesen hazaertem es alaposan szemreveteleztem a gepet. Az mar elsore latszott, hogy komoly befekteteseket igenyel ha ebbol uzemkepes, megbizhato bringat akarok faragni. A vaz valalmilyen alu otvozet minek koszonhetoen meglepoen konnyu a szerkezet. A pozitivumok itt sajnos nagyjabol veget is ertek, a fekek es a valtok oskori szutykok, sima felnikkel es a hatsoban egy szep lassu defekttel. A nyereg kimondottan kemeny volt, valoszinuleg fabol puhabbat farigcsalok. Fejbe elkezdtem szamolgatni, hogy mit kene rajta cserelni, aztan az interneten kerestem hozza alkatreszeket. Olyan 500 font koruli osszeg jott ki, gondoltam ezert mar ingyen ossze is rakjak, mint regen az etele teri bringas boltba (ahol meg plusz ajandekot is kaptam), de kiderult hogy nem, az meg plussz 85 font lesz. Aztan levelezve a kulonbozo kerekparboltokkal kiderultul, hogy a kedvezmenyes 85 csak akkor ervenyes, ha ott veszem a vazat, hozott bringa tobbe kerul. Mivel ezt a bringat csak munkaba jarasra akarom hasznalni, elhataroztam, hogy csak a legszuksegesebbeket fogom megvenni es befizettem egy normal szervizre (35 font) ahol megnezik, beallitjak, bezsirozzak. Elore kellett idopontot foglalnom es masfel hetes varakozasi ido utan a megbeszelt napon hivnak az uzletbol, hogy Mr. Pinter (meg mindig nem szoktam meg) atneztek a gepet, de a valtot nem tudjak rendesen beallitani, be kene jonni szemlyesen megbeszelni, hogy jo lesz e igy vagy csere (100-150 font) de arra mar ujabb idopontot kell egyeztetni.
Munka utan elmentem a boltba, ahol kozoltek, hogy az elso tarcsa kicsit mozog (valoban, kb. 0.8mm kilengese van) es emiatt nem tudtak ugy beallitani a valtot, hogy poccre kattanjon, van egy-ket fokozat, ahol 2-3-at is kell tekernem, hogy a lanc atugorjon a kovetkezo fogaskerekre. Elnezest kertek es termeszetesen nem kell a 35 fontos javitast kifizetnem, kaptam 15 font kedvezmenyt. Erdemes figyelni a gondolatmenetuket: a tarcsa mar gorbe volt mikor bevittem, tehat nem az o hibajuk volt, hogy nem tudtak megcsinalni rendesen, ennek ellenere kedvezmenyt kaptam, mert azt a minoseget nem tudtak biztositani, ami a vedjegyuk. A valto egyebkent kifogastalanul mukodik, a legtobb esetben rogton valt. A fekeket is tokeletesen beallitottak, satuban fog mindketto. Igy is benne volt vagy 250 fontba, mert vennem kellett ra kulon aszesszoarokat (lampak, ora, sarvedok, kerekparos taskak, uj gumik (Schwalbe, azert bizonyos minoseghez ragaszkodom), nyereg, stb). Amint kileptem a boltbol az eso menetrendszeruen megerkezett es heccbol rogton szakadni is kezdett, ugyhogy kenytelen voltam hazatolni (merthogy a sarvedok otthon voltak). A szerviz Heaton-ba van es onnan toltam Fenham-ig. Laza 4 merfold, meg is tettem 1 ora altt, raadasul a vegen meg fel is ulhettem, mert mire a Monumenthez ertem az eso is elallt.
Most szombaton jott el a pillanat, hogy elesben is kiprobalhattam a bringat. Tony elhivott egy kis tekeresre, mig a tobbiek a Church Fair-en voltak. Tizkor talalkoztunk Heworth-nel (ejtsd: hjue), felraktuk a bringat Tony kocsijara es elmentunk hozzajuk, rovid csevej utan mig Tony is bringara valtott, elindultunk a Church Fair-re. Ez ugyanaz a kozosseg, ahol mar a Burns Nighton is voltam, megismertek, kedvesen fogadtak. Ez gyakorlatilag egy kis kirakodovasar fele, de inkabb azert van, hogy a tagok osszejojjenek, beszelgessenek, egyenek egyett. En kiprobaltam a quiche-t meg egy csokis sutit, illetve vettem egy uveg narancslekvart 85 penny-ert (idei eltves es meglehetosen finom, hiaba ezek az oreg nenikek ertenek a fozeshez, suteshez). A sok finomsag lattan ismet elgondolkodtam azon, hogy ezek a bolond angolok a Fish & Chipst kinaljak, mint nemzeti kajat, holott annal szasszor jobb es izletesebb eteluk van.

Rovid nezelodes utan elmentunk tekerni egyet a kornyezo videken, tobbnyire hatso utakon. Volt kozte szanton keresztul vezeto ut, kis falun ativelo, erdoben levo csapas, szoval eleg szeles valasztek allt rendelkezesemre, hogy kiprobaljam a biciklit. Eleg jol muzsikal, nagyon durva terepre nem alkalmas, de a tobbivel szepen boldogul, konnyu hajtani, semmi gond se volt vele. Neha talalkoztunk emberekkel, ilyenkor mindenki koszont a masiknak mosolyogva es ez jo volt. Nyugod, kiegyensulyozott legkor ami belengi az egesz orszagot. Persze nem a fiatlokat: a mostani 10-18 evesek nagyon zullenek. Annyit isznak, hogy 14 evesen mar majkarosodassal kezelik oket es ezek aranya 6%-ot nott tavaly ota!
Utunk soran eljutootunk egy gyonyoru parkba, kozepen kis toval. Tony korbemutatva mondja, hogy itt regen egy hatalmas szenbanya volt es miutan kiurult, a kormany az egesz helyet rekultivalta es egy hatalmas parkot hoztak letre. A regi banyara semmi sem emlekeztet csak egy kis kert a banyaszok emlekere. Kesobb lattam az oreg banyaszok lakasait: mit mondjak, nagyon gusztusos kis hazsor, barmikor szivesen bekoltoznek. Kivancsi vagyok a mecseki vajarok is kaptak e hasonlot?
A tura vegen visszertunk a Fairhez, Tony levitt Heworth-ig es onnan hazatekertem. A nap adatai:
Nyeregbe toltott ido: 2 ora 37 perc es 14 masodperc
Megtett ut: 23.9 merfold (mivel ugyis minden merfoldbe van feltuntetve es a tavolsagot is igy adjak meg, ezert eleve igy allitottam be az orat)
Atlag: 9.0 merfold/ora
Max.: 25.9 merfold/ora
Mivel utba esett a munkahely is, ezert azt is le tudtam merni, hogy a tavolsag az 4 merfold es azt a kulonbozo tekergesek miatt 16 perc alatt meg tudom tenni.