2007. december 21., péntek

Karacsony

Ma volt az utolso munkanap, reggel 8-tol fel 12-ig, raadasul nem is nagyon hajtottuk magunkat, talan, ha 3 programot keszitettem el? 11:30-kor aztan osszegyultunk, hogy meghallgassuk a legfiatalabbakbol allo onkentes dalarda eloadasat karacsonyi dalokbol. Kesobb kiderult, hogy az "onkentesek" nem voltak tul lelkesek, Mark meselte, hogy ugy kellet lefogni oket, hogy az arcukat be tudjak festeni. Persze a produkcio, mint ahogy azt valaki a tomegbol megjegyezte, csoportosan elkovetett megszegyenites volt, es az eloadast hallva ezt meg is erdemeltek. A szanalmasan gyenge enekles utan mindenki atvonult a kozeli pubba egy-ket pohar italra es beszelgetesre. Kellmes volt, az angolok nem az ital kedviert jarnak ilyen helyekre, hanem, hogy egyfajta tarsadalmi eletet eljenek. Ennek megfeleloen, nem egy koszos kis lebujt kell elkepzelni, hanem egy szonyeg boritotta parkettazott helyiseget, kellemesen berendezve, kenyelmes szekek es asztalok, hatul, az egyik sarokban egy billiard asztal, a masikban egy darts jatek a falon. Itt speciel enni nem lehetett, es Steve meselte, hogy eloszor gyerekkoraban volt itt, aztan a legenybucsuztatoja is itt volt, ami azt jelenti, hogy a kocsma mar egy jo negyven eve itt allhat. Jot beszelgettunk mindenfelerol, Tony elmeselte a tobbieknek, hogy a csaladja, hogy odavan ertem, a felesege ragaszkodott hozza, hogy a karacsonyt naluk toltsem, megkostolva egy igazi angol karacsonyi menut pulykaval, illetve, hogy mar hivnak szilveszterre is. Majd odafordul hozzam es a kovetkezo parbeszed folyt le:

- Gail mit is mondott, hol dolgozik? (Tony)

- Milyen Gail? Kirol beszelsz? (En)

- Akivel a BBQ partyn beszelgettel egesz este.

- En?

- Igen Te, a csaj egeszen be van rad indulva, mar negyszer kerte el a szamodat!

- Kirol beszelsz? A piros kabatosrol?

- Milyen piros kabat? Senkin se volt piros kabat! Fekete haju csaj, jol keres, sajat lakasa van, kocsija. Egesz este vele beszelgettel.

- Az akinek ket macskaja van? (es mar kezdett derengeni, hogy kirol beszel, bar a hajszinet azota sem tudom felidezni)

- Igen, o az! Megadhatom neki a szamodat?

- Meg, persze, mivel tovabbra sem emlekszem ra, es arra se, hogy vegig vele beszelgettem volna, arra emlekszem, hogy mondta, hogy van ket macskaja, egy nemzetkozi cegnel dolgozik es a portugal kollegai, akik mar 3 eve itt elnek, rosszabbul beszelnek angolul, mint en.

- Persze, hogy nem emlekszel, 5 uveggel ittal meg aznap este!

- Mirol beszelsz, en ket uvegnel nem iszom tobbet!

- Mivel az elso kinalasnal kozolted, hogy te nem iszol, a noverem rajtad tartotta a szemet, hogy nehogy leitassanak a tobbiek, es szamolta, hogy onkent ittal meg 5 uveggel!

- Akkor azt biztos csak masnak vettem elo, de en nem ittam annyit! (merthogy az ital nagy ladakban volt kint az udvaron)

- Kinek vetted elo? Gailnek?

- Talan, erre sem emlekszem kristalytisztan...

Mindekozben a tobbiek ott rohogtek.

Egyebkent tenyleg ot uveggel ittam meg, volt ket sor (stout, ez nem a markaja, hanem a fajtaja a sornek: sotet szinu, porkolt malatabol, vagy arpabol keszul es egy picit erosebb, mint a bitter, vagy az ale) es 3 vodkas gyumolcsos pancs (kozben mar arra is sikerult visszaemlekeznem, hogy egy almasat es ket ananaszosat ittam). En tobbnyire arra emlekszem, hogy tuzijatek-raketakat lodoztunk egesz este, illetve jokat ettunk, mivel Tony egyik novere szakacs es rengeteg finom kajat hozott (raadasul vegetarianus kajat, ugyhogy azt volt szerencsem kiprobalni).

Most ezen a kis publatogatason 3 uveg Budweiser-t (0,33l) ittam es nem ereztem kulonosebben semmi hatasat. Azt viszont ereztem, hogy tobbet nem kene innom! :) Azert amikor kijottem a friss levegore, ereztem nemi bizonytalansagot, de ez reszben annak is koszonheto, hogy a sortol mindig almos leszek. Volt nalam egy kis csokimaradek meg viz, amit megettem/ittam es rogton minden rendben volt.

Altalaban persze nincs nalam csoki, de tegnap kerdeztem, hogy ma rendeljuk e a kajat, mire az volt a valasz, hogyne rendelnenek. Ennek megfeleloen reggel csak egy almat vittem, amit meg is ettem meg kezdesnek. Fel tizkor elkezdtem korbekerdezni, hogy akkor mikor rendelunk mar, mert kezdek ehes lenni, de mindenki azt mondta, hogy nem tudjak mikor allunk le, lesz-e szunet es igy nem lehet rendelni. Meg Gery-t is megkerdeztem, de o se tudta megmondani. Aztan 10 ora 3 perckor jon Tony sietve, hogy kint all a kajas kocsi, lehet vasarolni. Ez a kajas kocsi minden napp odajon 10-re es 12:30-ra, amikor szunet van (kiveve a penteket, mert akkor 11-re jon, mert aznap akkor van szunet). Ez egy kis busz, az oldala felhajthato es hideg/meleg etelek, szendvicsek, uditok, edessegek, chipseket lehet kapni. Ahogy ott Eddie-vel allunk a sorba, folyamatosan morog, hogy nem szoltak elore a szunetrol. Mondom neki, hogy az sokkal erdekesebb, hogy a kajas kocsi soforje elobb tudta, hogy ma 10-re kell jonnie, mint mi! Mire mindenki a sorban elkezdett egyetterteni, hogy bakker, tenyleg, ki szolhatott neki. Csak a rend kedviert: szalonnas-kolbaszos burgert ettem.