2007. december 17., hétfő

Szombat reggel

Annyira hozzaszoktam a bankkartyas fizeteshez, hogy neha elfelejtem aproval feltolteni a penztarcamat. Ez tortent szombat reggel is: nem volt penzem metrojegyre, ami azert gaz, hiszen az 'A' zonas jegy csak £1,30, nekem meg volt 10p a tarcamban (nem, nem pound, hanem penny), de nem voltam faradt ezert ugy dontottem, hogy gyalogolok egyet a Central-ig, hiszen ugyis a postara kellett mennem, mert csomagom jott.

Nem vettem elo a terkepet, durvan belottem a folyot es hajra! Persze jol elkeveredtem, de legalabb bejartam a folyopartot is, szerintem lattam a gyarat ahol Balint dolgozik, legalabbis a kifozdet, ahol vasarolni szokott, mintha megtalaltam volna. Meg kell mondjam Newcastle meg igy kora reggel, almosan is lazan veri Budapestet szepsegben, rendben es tisztasagban. Errol kulonosebben nem akarok oldalakat irni, en naponta tapasztalom. Ugyhogy most csak a kepek, rovid magyarazo szoveggel alattuk.


Ime a posta kezbesito (elso/hatso oldal), amit be kell mutatni a postan. Semmi azonositas nem szukseges a csomag atvetelehez, semmit nem kell alairni: az ember beadja ezt a cetlit es megkapja a csomagjat.


A pillanat amikor meglattam a folyot es a pillanat, mikor rajottem, hogy kicsit kelet fele tertem el. Ahelyett, hogy hidakat lattam volna szep sorba, csak az ures folyo kanyargott a tavolban.


Miutan korrigaltam az utiranyt hamarosan megpillantottam a Sage tetejet a nagyon messzi tavolban, de ez mar eleg volt ahhoz, hogy pontosan tudjam, hogy merre jarok!


Tizemeletes angol modra, avagy hogyan lehet nem panelbol epitkezni? Na jo, azert van itt is egy-ket kocka tizes is, annak idejen (60-as evek) felhuztak egy parat, de eleg nagy volt a kozfelhaborodas, hogy hanyagoljak azt a fajtat...


Almos reggel a Millenium Bridge-rol


A Sage impozans, megis legies epulete a masik partrol. Olyasmi mint a Muveszetek Palotaja, zenei kepzest tartanak itt, koncerteket, konferenciakat. Mondjuk ebbol a szemszogbol egy kisse viseletes oriaskigyora emlekeztet, de valoban szep epulet (belul is: egybe vannak nyitva a szintek es ettol nagyon legies)


A lassan elkeszulo High Level Bridge (marmint a restauralassal), amit Robert Stephenson tervezett es 1848 ota all itt. Errol jut eszembe, szeretnek egy postot szentelni az itteni hidaknak, megeri!


A kozel felezer eves hazak es az aljukban meg mindig uzemelo pubok! Peldaul Bob Trollop pub, erdekessege, hogy csak vegetarianus konyhajuk van (es allitolag a legjobb a varosban).


Vegul hosszas gyaloglas utan eljutottam utam vegceljahoz: a foposta hatso fala.

Es vegul, de nem utolso sorban en, munka kozben:

Ime, a kapucnis rem! :)