2008. június 16., hétfő

Millennium Bridge

(teljes neven Gateshead Millennium Bridge)

Remelhetoleg nemsokara sikerul befejeznem a varos hidjait taglalo kis beszamolomat, addig azonban egy kis csemege az arra kivancsiaknak!

Egyik reggel csak annyi apro volt nalam, hogy munkaba menet meg tudtam venni a metrojegyet, de a visszautra mar nem futotta (1 font 30 penny). Hiaba, ha az ember megszokja, hogy mindenhol American Express kartyaval fizet, akkor hamar leszokik arrol, hogy a zsebebe egy kis aprot is tartson. Raadasul ez arra is jo, hogy ne csabuljak el a munkahelyen levo edesseg, udito es kave (cappuccino vagy forrocsoki) automatak kinalatata lattan. A lenyeg, hogy gyalogolnom kellett egeszen a varoskozpontig, mert utkozben csak egy benzinkutnal lattam ATM-et, de ott £1,80 lett volna a penzfelvet (egyebkent ingyenes akarmelyik bank, akarmelyik ATM-jebol, akarmennyiszer), ezert maradtam a gyaloglas mellett.

Ezt az utat egyebkent egyszer mar bejartam, hasonlo okokbol, aki kivancsi a korabbi elmenyre, az itt megteheti: http://pinter19.blogspot.com/2007/12/szombat-reggel.html
Meg a helyen

A tavolsag durvan 2,5 merfold a kozpontig, a hidig csak 1,7. Hatarozott leptekkel 20 perc alatt le is kuzdottem ezt a tavolsagot es megerkezve meghokkenve lattam, hogy vagy tiz sarga biztonsagi mellenybe bujt emberke serenykedik a hid korul, arrol nem beszelve, hogy a 4 feljaro kozul 3 is zarva volt. Gyorsan atsiettem (nem volt kedvem a Tyne Bridge-ig gyalogolni), de a tulparton azert megalltam, mert ereztem, hogy itt valami keszul (ebben nyilvan segitsegemre volt csodalatos helyzetfelismero kepessegem, illetve az a kb. 50 ember, aki mar bekeszitett fenykepezokkel es videofelvevokkel szinten ott varakozott...).
Mar myilik!

Ugy is lett, kis ido mulva megszolalt egy kurt majd a hangosbeszello bemondta, hogy hajoforgalom miatt a hidat felemelik. Ez persze csak formasag volt, mivel addigra mar a kapukat is lezartak, a hid pedig ures volt. Es tenyleg: a tavolban feltunt egy turistakkal telizsufult kis hajo, a hatalmas hid (pontos bemutatas majd a hidas bejegyzesben!) pedig percek alatt felemelkedett, hogy a hajo athaladhasson alatta.
Na most kene bringaval vegigtekerni rajta!
Megegyszer mas szogbol

Dobbenetes volt a latvany es a hang is, ahogy a dugattyuk vinnyogva kuzdottek a hatalmas tomeggel. Mindenki lazasan fenykepezett mert tenyleg eleg gyorsan emelkedett a hid. A hajo atment alatta, a parton allok inegettek, a hajon allok visszaintegettek es ugy egyebkent a huvos ellenere mindenki igyekezett jol erezni magat! :)
Teljesen nyitva

Jomagam vegigfenykepeztem az egeszet majd folytattam utamat hazafele. Kivancsi vagyok a Swing Bridge-et latom e hasonlo produkcio kozben, marcsak azert is, mert 1876 ota mukodik ugyanaz a szerekzet!