2008. június 7., szombat

Csirkepaprikas

Hetfon szokas szerint a vacsoranak valot valogattam a Food Hall-ba es eppen a tigrisrak es a kagylo kozott gondolkoztam, mikor megakatt a szemem az akciora felhivo piros matrican. Ez vagy arengedmenyt vagy egyett fizet-kettot kap akciot jelent. Jelen esetben arengedmeny volt: 1,2 kg csirke also es felsocomb (5-5db) volt leertekelve £2,99-re, ami barati ar, mert altalaban a szarnyas az piszok draga 5-6 font korul van kiloja. Szerencsere nem rajongok erte tulsagosan, mindig is diszno parti voltam (mostanaban inkabb marha, mivel gyakorlatilag csak azt eszem, neha egy kis rak, kagylo, vagy lazaccal bovitve a valasztekot), szerintem annak van igazan jo ize. Hogy egy Orwell-i hasonlattal eljek: negy lab jo, ket labb rossz! :)

Csak a kivancsiak kedviert a marha utan a sertes es a barny jon, utanna a halak es vegul a szarnyasok (arban). Jut eszembe baranyos is vagyok, mert eddig hiaba probaltam ki a hazai jo kis "berkaporkoltet", valahogy sosem izlett. Itt aztan kiderult, hogy baranybol kell csinalni es akkor egy nagyon kellemes izt kap az ember, ugyhogy a kofte kebab, fokhagymas szosszal, chips-el, fokhagymas pie-al rendszeresen befigyel.

Visszaterve a vasarlashoz, ahogy meglattam a dobozt, hirtelen eszembe jutott, hogy bar a szarnyasokat nem szeretem (kiveve a kacsa, sutve, borostul, lilakaposztaval, vagy a maja fokhagymaval tuzdelve, tepertovel, hajaba sult krumplival), de azert egy jo kis tejfolos csirkepaprikast azert szivesen ennek. Vettem egy fej hagymat, csigatesztat, tejfolt meg a csirkecombokat.

Otthon gondoltam, hogy majd pucolnom kell oket, de nagyon szepen le volt mindegyik tisztogatva, meg tok se volt benne, nemhogy pihe! Vegul csak lemostam egy kis vizben es besoztam. A neten ellenoriztem a receptet tobb forrasbol is(magyar es angol valtozatot is olvastam, de ugyanazt irtak) nehogy meglepetes erjen, de csak azt olvastam, ahogy en is elterveztem a fozest.

A hagymat osszevagtam, palmaolajon megfuttattam, mig szepen be nem barnult, szortam ra egy kis spanyol piros paprikat, thai edes chilit meg borsot, majd beletettem a csirkeket es kicsit megpiritottam oket mindehol. Vegul felontottem egy kis vizzel, belemorzsoltam egy leveskockat es fedo alatt puhara paroltam. A 3 doboz tejfolt sikerult pont annyi liszttel elkeverni, hogy mikor belekevertem a csirkebe a vegeredmeny kremesen suru szosz lett.

Sajnos kepet most nem csinaltam, pedig megerte volna, tenyleg jo lett. Mondjuk harmadnapra mar kezdtem unni es most egy joideig nem is kivanok ujra szarnyast.