2007. augusztus 11., szombat

Ejszakai muszak

Eloszor is a sunderland-i legishow kepes beszamoloja kesni fog egy kicsit, mert a kulso winyo (amin a kepek vannak) tapegysege egy pukkanas kisereteben megszunt letezni, igy amig az uj haz nem erkezik meg, addig sajnos nem tudok hozzaferni a kepekhez.

Az ejszakai muszak nem egy film cime, hanem az elmult ket nap elmenyegyuttese. Franky Gillmore (avagy kozismertebb neven FrankyBoy) az allando ejszakas lezeres szabadsagra ment es nyilvan az uj embert kerik fel, hogy vigye a muszakot. Eddig az ejszakai muszakkal csak annyira talalkoztam, hogy lattam Franky "munkajanak" gyumolcset es ebbol arra kovetkeztettem, hogy felraknak a lezerre egy hosszu programot es kozben alszanak, azert vagnak sorjasan, azert lesz tele beegesekkel a munkadarab, stb. Az ejszakas muszakot mindig szerettem, egeszen mas ejszaka dolgozni, mint nappal. Kivancsian vartam a csutortok estet, amikor kezdtem.

Eppen bertem, mert nem szamoltam az esti jaratritkitasokkal, igy majdnem lemaradtam GP elmenybeszaomoljarol (Andris, ezt kulon neked: akit egyebkent GFP-nek hivnak, ahol az F AZT jelenti, raadasul Eddie azt terjeszti, hogy ezt en talaltam ki! En persze cafolom mindig, de teny hogy a nepszerusegem latvanyosan megugrott! Gondolhatod mennyire szeretik! :) ) a legutobbi kocsmaturajarol, majd kaptam egy dossziet, benne az aznapi munkakkal. Erdekes, hogy Joe kivetelvel mindenki ismeretlen volt, megis tudtak a nevemet es nevetve fogadtak, hatbaveregettek! Ugy latszik a hirem megelozott! :)
GP

A dosszieban azonban nem a vart hosszu futasu munkak voltak, hanem sok kis apro, amit utalunk, mert nem tudod leszedni az asztalt, mire a masikkal is vegzett. Nappalos muszaknal pedig megszoktuk, hogy a lezereknek menniuk kell, mert kulonben jon GFP a szokasos "Miert nem megy a lezer?" kerdesevel. Este hetkor kezdtunk es a belem kidolgoztam, mire fel tizre sikerult olyan allapotba hoznom a munkakat, hogy mindharom lezer futott. Ezt folytattam egeszen 3ig, amikor kiderult, hogy vegeztem mindennel es mikor az ejszakas fonokot (Dave) kerdeztem, hogy kesz vagyok, mit vagjak, akkor csak szettarta a karjat, hogy talaljak valamit es mondta, hogy nyugi, nem kell hajtani. Okos tanacs, meg is fogadtam!

Napkozben Eddie es Rob szolgalnak ki minket anyaggal. Ha szuksegem van valamire, akkor vagy szemelyesen, vagy CB-n szolok nekik, hogy mire van szuksegem es ok odahozzak, illetve elviszik a kesz munkat. Azt tudtam, hogy FrankyG targoncazik, de nem tudtam, hogy nekem majd ki fogja hordani a lemezeket. Elso este az ejszakas fonok meg is penditette, hogy nekem kene hordani az anyagot, mert ahoz kevesen vagyunk, hogy nekem ugraljanak, plane mikor csak egy-egy tabla kell valamibol. Mondtam neki, hogy sajnos nincs targoncavezetoi engedelyem, mire kozolte, hogy a targonca nem az engedellyel megy. Oke, haha, de mi tortenik, ha tortenik valami baleset? Dave valasza nevetve: akkor termeszetesen nem te vezetted a targoncat!

Masodik este megint hozott nekem anyagot es egy masik targonca utban volt. Dave szolt, hogy akkor most itt a lehetoseg, ugorj fel es vidd arreb a targoncat az utbol. En persze tiltakoztam, hogy talan nem kene, de mondta, hogy nem kell a nyavajgas, vezessem a targoncat. Ugyhogy szepen beultem a fulkebe, felideztem azt amit Eddie-tol es Robtol lestem el es a slusszkulcsot elforditva eletre keltettem a motor, az iranyvaltot hatramenetbe tettem es lassan raleptem a gazra. Nagyon lassan elindultam hatrafele, hogy helyet adjak Davenek es a rakomanynak. Egy kicsit lassunak talaltam a haladast, gondoltam azert ennyire nem vagyok ovatos, ugyhogy egy kicsit jobban odaleptem, de a targonca nem gyorsult, tovabbra is csigalassusaggal vanszorogtam hatrafele. Aztan eszrevettem a kezifeket es kiengedtem. Inenntol kezdve a sebessegem jelentosen novekedett es sikeresen arreballtam!

Kesobb valaki megint leparkolt a lemezek ele es igy nem tudtam a kovetkezo tablat a daruval leemelni, ugyhogy szoltam Davenek, hogy akkor elallnek onnan. Odajott, gyorsan vegigmutogatta a kezelogombokat es ott maradt mellettem, mig nem latta, hogy boldogulok egyedul is, megkerdezte, hogy minden oke, vigyorogva mondtam neki, hogy persze, mire mondta, hogy csak igy tovabb es ment vissza dolgozni. Mikor legkozelebb anyagert mentem hozza, kozolte, hogy szolgaljam ki magam. Ugyhogy az ejszakas muszakba szabadon hasznalhatom a targoncakat! Nagy elmeny, trukkos kis szerkezetek, szinte helyben fordulnak, konnyunek tunik a kezelesuk, de mikor 3 meter szeles megrakott raklapokkal kell mozogni, akkor azert nagyon kell figyelni.
Ez a kisebbik fajta, de vezettem a nagyobb, 3 tonna teherbirasut is!

Ez bizony egy Mitsubishi... :)

Ha masert nem, ezert az elmenyert mindenkepp erdemes volt elvallalni az ejszakas muszakot!

Masnap persze mar rutinosan lassan dolgoztam, de meg igy is eleg sok mindent tudtam kivagni, mert egyszeruen nem tudok nem dolgozni. Elvezem amit csinalok es szeretem is csinalni, igy ha kell csinalni, akkor inkabb csinalom mosolyogva, minthogy fogcsikorgatva kelljen valami massal szenvednem.

Aa ejszakas muszak este hettol masnap reggel hetig tart 3 szunettel. Tizkor van egy huszperces, kettokor egy harmincperces es otkor egy tizenotperces. Elmeletileg, mert gyakorlatilag a 20 perces szuneteket inkabb 40nek mondanam, a felorast pedig inkabb ora kozelinek. Mindenki tok laza, egesz ejszaka bombol a radio, CenturyFM, helyi ado, 80-as es 90-es evek slagerei, sok zene, keves duma es reklam, a szamokat a tobbiek altalaban (hamisan) a torkuk szakadtabol uvoltik a radioval egyutt, amit ismerek, azt en is szoktam, es bar az osszhangzat botranyos, mi azert jol erezzuk magunkat! :)