2008. július 9., szerda

Aberdeen Angus

Aberdeen Angus-nak hivjak az eredeti, fekete skot marhat, amibol a legkivalobb steaket lehet kesziteni. A skociaban oshonos fajt csak a XIX. szazadban kezdtek el tudomanyosan is tenyeszteni, ennek volt uttoroje Hugh Watson, aki tokejre nemesitette a szarvatlan fekete marhat. Husaert tenyesztik, tejet nem fogyasztjak.
Aberdeen Angus marhak, Scott Bauer kepe, United States Department of Agriculture

A husospultnal boklaszva meglatni es megszeretni egy pillanat muve volt, csak a koretnek valot kellett kivalasztani, de mivel a baby krumplijuk fuszervajjal egeszen kituno, az sem volt nehez.
A cimke, ami elnyerte tetszesem

A hust besoztam, megszortam borssal, aztan raraktam a grill-racsra, ala pedig a krumplikat. rendszeresen forgatva, lassu tuzon szepen atsutottem, a vege fele meg egy kis Steakhouse Pepper fuszerkeverekkel es egy kis fustolt izu BBQ szosszal is meglocsoltam, ami a huslevel egyutt az alant pirulo krumplikra csopogott. Meg megpiritottam a hagymat egy kis chilivel es mar keszen is voltam.
Sutes kozben

A ramp steak az hatszin, ennek megfeleloen finom porhanyos volt a hus, szalkas, megis szaftos. A fuszerek miatt enyhen csipos, de csak nagyon halvanyan, hogy az ember vegig a marhahus izere tudjon koncentralni.
A vegeredmeny: Steak krumplival, piritott hagyma agyon

Holnapra is maradt meg egy adag szerencsere, mert nehez betelni az izevel!

Copyright: AngusCattle.jpg: Scott Bauer, United States Department of Agriculture