2009. szeptember 6., vasárnap

GNRB 2009

Tenerife folytatodik (majd), de most egy friss esemeny: Iden augusztus 31-en volt a GNRB (Great North Bike Ride) jotekonysagi kerekparverseny, amire keszultem a tavalyival ellentetben. Celkituzes az volt, hogy 5 ora kozelebe sikeruljon lenyomni a menetidot es persze, hogy Tony elott vegezzek! :)

Az elejen mondtak a szervezok, hogy kicsit valtoztattak az utiranyon es meg tanakodtunk is, hogy vajon hosszabb lesz vagy rovidebb, de en mondtam, hogy szerintem nem lesz nagy kulombseg, mert csak kis valtoztatasokrol beszelt az urge. Most elegge az elejerol indultunk, szinte az elsok kozott, ki a varosbol majd neki a videknek. Tony elore szolt, hogy nincs formaban, de hogy ennyire azt nem tudtam: gyakorlatilag az elso emelkedonel leszakadt tolem es egy ideig meg lattam, hogy jon mogottem, de en fokozatosan megleptem tole.

Az a baj, hogy sajnos az ember kenytelen a sajat ritmusaban tekerni, kulonben csak erolkodes lesz belole. Szoval en mentem a sajat tempomban, es mivel az elozo egy honapban intenziven raedzettem a kerekparozasra ezert nem is volt nagyon gondom. Eloszor 33 merfoldnel alltam meg 10 percre, hogy feltoltsem magam csokival meg vizzel majd kulonosebb piheno nelkul tekertem tovabb (nem akartam, hogy az izmok tulsagosan visszahuljenek).

Mivel nem tudtuk, hogy milyen hosszu lesz a verseny ezert nehez volt beosztani az eromet. Mivel felteteleztem, hogy annyi lesz mint tavaly, vagyis 55 merfold en ahhoz igazitottam magam. Ezert mikor 37 merfoldnel talalkoztam egy tablaval, hogy meg 25 van hatra egy picit megszedultem!

A kovetkezo (es egyben utolso) pihenom 50 merfoldnel volt, 5 percet alltam, hogy lelekben felkeszuljek az utolso 10 merfoldre a parton, mert ott kulonosen eros volt a szembeszel. Aztan mikor meglattam Tynemouth Prior romjait mar tudtam, hogy csak 1-2 merfold van hatra.

A vege elott meg sikerult megeloznom 3 embert, majd tapsvihar kozepette atszeltem a celt. Iden is egy Nike polot kaptunk, de most keket, ami jobb, mint a tavalyi narancssarga. Ahogy alltam a sorban a frissitokert Joann jott oda hozzam gratulalni es mondta, hogy Tony meg kozel 20 merfoldel (!) van lemaradva tolem. Azert ezt nem gondoltam volna, azt hittem csak egy kicsit van lemaradva (ezert is nem alltam meg surubben).

Az igaz, hogy elegge nyomtam, foleg az elejen, de ez a hir meglepett. A verseny kilenckor indult, en 5 perccel ketto elott erkeztem be, Tony vegul fel haromkor, gyakorlatilag a siras hataran vanszorgott be. En a regi bringajaval mentem, amit meg 2 eve vettem tole 30 fontert azert, hogy legyen egy ocska bringam, amivel dolgozni jarok (ez volt a terv). O azota mar 3 bringan van tul, ezt a mostanit karacsonyra kapta, 650 fontos gep. Miutan kicsit osszeszedte magat, elmeselte, hogy 6-szor kellett megallnia szerelni es 5 merfolddel a vege elott megint kapott egy defektet, csakugy mint tavaly. Nekem semmi bajom nem volt, gyakorlatilag valtani is alig kellett, izombol le tudtam gyurni az emelkedoket, raadasul mindig bellatam valaki moge es az o szelarnyekaban tekertem.

Azt mondta, annyira szerencsetlenul erezte magat, hogy egy 16 eves srac, aki mar vegzett es hazafele tartott, megallt segiteni es kereket cserelt neki. Persze mire beert en gyakorlatilag ki is pihentem magam, de o eleg ramaty alapotban volt, mondta is kedden (hetfon bank holiday volt), hogy evett egy kicsit es mar fel hatkor lefekudt aludni. Jovore a jubileumi 10. verseny lesz, kivancsi vagyok lesz e valamilyen nagyobb felhajtas. A mostanin egyebkent tobb, mint 2500-an indultunk.

Es vegul ismet a szaraz tenyek:
Megtett tav: 59.4 merfold (95km)
Atlag seb.: 12.7 mph (20.5kmh)
Max seb.: 27.8 mph (44.5kmh)
Nyeregben toltott ido: 4 ora 40 perc es 16 mp

A tavalyi tavnal direkt megneztem az orat: az 55 merfoldes kepzeletbeli celt 4 ora 17 perckor leptem at, a tavalyi ido ugyanezen a tavon 5 ora 52 perc 8 mp volt!