2007. június 10., vasárnap

Amszterdam

A gep este fel nyolc elott nem sokkal szallt le a repteren. A vamon gyorsan atjottem, csak a csomagommal volt egy kis gond: mar messzirol latszott, hogy a taskam piros Jet2.com szalagokkal van atkotve. Kozelebb erve az is latszott, hogy a zippzar ki van bontva es a ruhaim lognak kifele a csomagbol, ezt a leket volt hivatott a sok keresztbe-kasul felragasztott szalag betomni. Meg kozelebb erve kiderult, hogy ez nem is az en taskam, csak hasonlo, az enyemnek semmi baja se lett (a szokasos koszon kivul). A hatizsakbol mindent beraktam a nagytaskaba (konyv: James Webb - Lost Soldiers, nagyon izgalmas, csak ajanlani tudom; viz; csoki -> ezeknek kesobb meg jelentosege lesz!) es bezartam egy 24h szefbe, 6 euroert. Majd bevaltottam £20-ot, amiert kaptam 23 eurot, ugyhogy ugy dontottem, ahol lehet kartyaval fizetek...


Vettem egy oda-vissza vonatjegyet a varosba 6,5 euroert, majd gyorsan felugrottam az indulo vonatra. Bent megkerdeztem, hogy jo vonatra ugrottam e fel, de mondtak, hogy igen! :) Negyed kilencre bent voltam, setaltam, fenykepeztem, vettem egy iceteat 2 euroert, majd egy kavezoban ittam egy tejeskavet meg ettem egy sutit. Az emberek kedvesek, mindenki beszel angolul, szoval jol lehet boldogulni. Fel tizkor befizettem meg egy egy oras kis hajokazasra a csatornakon, aminek fel 11 utan par percel lett vege. Mivel reggel 6.20-kor keltem, kozel az ejfelhez kicsit almos voltam, gondoltam irany a repter es alvas. Kicsit meg setalgattam, aztan feltizenkettore kiertem a repterre.


A repteren eloszor el akartam menni a csomagmegorzohoz, hogy ellenorizzem, hogy minden rendben van e, de menet kozben osszefutottam 5 nyakig felfegyverzett rendorrel es ket biztonsagi orrel, akik eppen egy elhagyott noi retikul tartalmat vettek szemugyre. Alaposak voltak, de nem talaltak semmi veszelyeset. Mikor vegeztek odamentem az egyik biztonsagi orhoz, hogy megkerdezzem tole, hogy merre fele kell menni a csomagmegorzohoz, de nem tudta es odaintette az egyik rendort. Nos, elarulhatom, hogy a Heckler & Koch MP5 tipusu geppisztoly csak messzirol nez ki jatekszernek, 20 cm-rol eleg nagy es fenyegeto!

Miutan a csomag biztonsagba volt, kerestem egy jo helyet, illetve mivel ilyet nem talaltam mar akkor lattam, hogy ez az "Aludjunk a repteren, mert az milyen kalandos!" gondolat talan nem volt olyan megfontolt. Persze kalandos volt, azt nem tagadom, de gyakorlatilag nem aludtam. Az indulasi oldalon senki nem volt, meg valami kobor alak megprobalja kilopni az ertekimet. Az erkezesi oldal kellemesen zsufolt volt, ennek megfeleloen zajos es vilagos is, ergo alvasra alkalmatlan, foleg akkor, amikor csak karfas szekek vannak. Ulni nagyon kenyelmesek, de aludni nem lehet bennuk. Fembol voltak es nem parnazottak. Arra jo, hogy fel orat ucsorogj rajta, mikozbe varakozol az erkezo gepre. Mikor ez kiderult nyultam volna a konyvert, hogy akkor legalabb olvasok, mikor eszembe jutott, hogy az el van zarva mindennel egyutt (viz, csoki). Reggel fel negykor ettem egy whopper menut aztan unalmamba ketszer korbejartam a repteret belulrol (eleg nagy, jo kis seta volt) es fel 6-kor azt mondtam, hogy most fel orat csukva tartom a szemem, aztan kinyitom a szefet es olvasok, mert nem birom tovabb.

Hatkor mikor kinyitottam a szemem es korbeneztem, hatalmas kod fogadott es a hangosbeszelo eppen elkezdte sorolni, hogy melyik gepeket torlik es meyikek kesnek a felszallassal. Megittam egy kavet es olvasni kezdtem, bar itt volt egy holtpont, amikor eleg rosszul voltam a kialvatlansagtol, de atveszeltem. Aztan kiderult, hogy az en gepemet is kesleltetik, igy tiz ora helyett 11:30-kor szalltunk fel Budapest fele (ahol egyebkent csak este 11-kor fekudtem le, szoval olyan kicsit tobb, mint 40 oras ebrenlet utan).

Ettol eltekintve a varos nagyon tetszett, el is hataroztam, hogy meg visszajovok ide egy hetvegere a nyaron.