2007. június 10., vasárnap

London 2

Mikor otthon voltam, egesz heten 30 fok felett volt a nappali homerseklet es ejszaka is 25 fok korul volt. Szamomra kibirhatatlan, csodalom, hogy eddig elviseltem! Mikor megerkeztem Londonba, kellemesen szitalo eso fogadott es 15 fok! :) Fellelegeztem, hogy visszakaptam a jo kis idojarasomat. A csomagokat beraktam a megorzobe es elindultam, hogy megnezzem a hires Harrod's aruhazat. Mivel ugy tunt, hogy gyalog sincs messze, ezert nem vettem jegyet, csak nekivagtam a varosnak. A terkepen viszont nem neztem a lepteket, mert egy kellemes fel oras kis seta lett belole, mire odaertem. Az aruhaz ajtajai zarva, rajta felirat: nyitas 12:00-kor. Mivel csak fel tizenketto volt, raadasul ugye esett is, gondoltam beulok egy kis kavezoba, vagy etterembe enni valamit. Meg indulaskor a repteren ettem egy szendvicset, de az reggel 5-kor volt, szoval kezdtem ehes lenni. Meglattam ezt a kis olasz ettermet es ide betertem. Sajna 12 elott csak reggelit szolgaltak fel, de nem volt gaz: ettem egy sonkas rantottat sult kruplival es ittam egy konnyu, habos capuccinot mindosszesen £12-ert, de ugy gondoltam, hogy itt most nyaralok, szoval nem nezem az arakat. Mert azt azert valjuk be, hogy Mo.-n nem adnek egy ilyen kajaert 4500 forintot...A telefonszam lathato a kepen, szoval aki asztal szeretne foglalni, csak tarcsazza nyugodtan! :)


Negyed egyre vegeztem es elmentem, hogy vegre megnezzem az aruhazat! Az aruhaznak 11 bejarat van, de erdekes, hogy nincs kulon fobejarat. A fenykepen a front oldal lathato, itt 5 bejarat van.


Elso utam az ajandekosztalyra vezetett, mert otthon kaptam egy kis fejmosast, hogy nem vittem semmit! Legkozelebb majd viszek, hacsak itthon nem felejtem! :) Aztan megneztem Diana es Dodi emlekmuvet, amit allandoan friss viragok boritanak. A talapzaton lathato a borospohar, amibol utoljara ittak es az eljegyzesi gyuru.


Az aruhaz 5 szintes + foldszint + alagsor es minden van itt, ami csak szem-szajnak ingere. Lakberendezes, szabadidos cuccok, ekszerek, gyerekjatekok, utazasi kellekek, szonyegek, haztartasi berendezesek, festmenyek, ruhazat, tobb etterem, kavezo, fodraszat stb. Altalaban ketfajta vasarloval talalkozhat az ember: az egyik csoport olyan mint en, hatizsakkal, fenykepezogeppel es egy kis Harrod's-os zacskoval a kezebe bameszkodva setal. A masik csoport az enyhen oszes haju, kisse napbarnitotta, olajos boru, oltonyos ficko egy nala 20 evvel fiatalabb novel az oldalan, amint nezelodik es vasarol, anelkul, hogy az arakra nezne. Pedig vannak arak! Egy diofa etkezoasztal, 8 szekkel es ket tronussal (de semmi extra, a tronusok is csak nagyobbak a tobbi szeknel) £14995! De a gyerekjatekoknal is talaltam erdekeset. Az alabbi kepen egy mukodo Hummer lathato, benzinmotoros, 30Km/h vegsebessegel, gyerekeknek.


Apropo, a jatekboltban eppen a Pokember 3-at nepszerusitettek es igy volt szerencsem megsimogatni, illetve a kezemen setaltatni egy nagy madarpokot! Erdekes elmeny volt, alig lehetett erezni, hogy ott van, olyan finoman mozgott!

Elmentem WC-re is: termeszetesen marvany mindenutt, egyenruhas ficko tartja a keztorlot, utanna parfummel fecskendezi be az embert (tobbfelebol, lehet valasztani).

Miutan bejartam az aruhazat visszasetaltam a Victoria palyaudvarra a csomagokert, mert lassan indulni kellet a buszhoz. Utkozben fotoztam az alabbi parkot. Ez az a zold (meg az egesz taj), amit annyira szeretek itt!


A busz 16:30-kor indult, vegig autopalyan ment, de igy is este 23:10 volt mire megerkeztunk Newcastle-be. Utkozben csak ketszer alltunk meg, egyszer Sheffieldben, egyszer meg egy elagazasnal, valami szallodafelenel. Erdekes, hogy mikor eloszor jottunk, akkor azt inkabb csak egy izgalmas kirandulasnak tudta be az ember, most viszont az elso gondolatom, mikor meglattam az ismeros kornyeket, az volt, hogy vegre hazaertem.